Friday 13 April 2012

patah hati

expr:id='"post-body-" + data:post.id'>
salam 1 malaysia..hari ni minaa nak cite pasal PATAH HATI ..mesti ade yg pernah patah hati kan .ta kite la kecewa ngan bf/gf,patah hati sbb cinta tak di balas or else..minaa sndri pown prnh jugak alami tp tade la smpai peringkat terok sgt .. rase mcm nk mati pe kn bile dikecewakan oleh seseorang..minaa ada tips mengatasi patah hati ni..
(1)lupakan kenangan anda bersamanya.memang sukar untuk melupakan orang disayangi tapi perlukah kita mengingatinya sedangkan dia tidak mengigati kita..andai dipinta pelang kedua,fikir dahulu sebelum memberi.pada minaa,tak salah kita membenci seseorang untuk melupakannya tp membenci biar berpada-pada.
(2)pulangkan semua barang yang diberikan termasuk hati dia yang anda ambil.tak perlu nak simpan sebab bila kita menatap barang-barang yang dia berikan,kita jadi sedih dah review sweet memories bersama dia.
(3)buat perkara yang menyibukkan diri kita.pada pelajar tu,kan banyak kerja sekolah yang cikgu bagi.kalau tak ada kerja,tolong la ibu jemur baju,kemas rumah tak pun pergi la beriadah dengan kawan-kawan.buat perkara yang dapat melupakan si dia.kita tak boleh fokus pada patah hati je..jangan fikir hati kita yang patah hati sebab ibu bapa kita juga akan patah hati melihat kita yang tak bermaya je.ingat,hati ibu bapa lebih penting dari hati kita..
(4)remaja sekarang ni kan suka dengan lagu-lagu.so,why not kalau kita dengar lagu yang rancak ataupun yang boleh melupakan si dia.tak gitu?kalau yang tak suka dengar lagu-lugu tu,anda boleh pergi tempat yang menenangkan dan memberi semangat pada anda.pada minaa,minaa slalu pergi tempat yang sunyi dan ade angin mcam kat tepi pantai.pada yang berkemampuan tu,boleh lah bershopping..
(5)ni yang paling penting.anda perlu meluahkan perasaan anda tak kiralah siapapun.tapi minaa sarankan luahkan pada orang yang memahami dan rapat dengan anda seperti ibu,sahabat but not kawan.kalau mereka tiada masa melayan perasaan patah hati anda tu,ada alternetif lain seperti di blog,diari atau apa-apa yang boleh membuatkan anda berasa lega sangat bila dah luahkan.ada juga sesetengah orang meluahkan perasaan kecewa pada bintang peliharaannya.
kita perlu kan byk masa untuk meluapakan dia.minaa nasihatkan pada anda-anda yang sedang patah hati,ingatlah.cinta Allah  itu kan sejati dan berkekalan.Dia boleh mendengar luahan anda..lupakan si dia dan ingat pada yang Esa.jangan biarkan anda dikuasai oleh nasfu sedangkan takdir belum menemukan anda dengan cinta anda..kalau jodoh tak kemana.kan Allah dah tetapkan siapa jodoh kita..
(pade usia yang macam minaa nih,tak payah la bercinta-cintun nih.membazir masa dan duit.kalaw si dia dtg meminang tak ape.ni belum ade ikatan yg sah,dah panggil 'sayang'lah,'mama-papa'lah..bukan minaa jeles tp geli lah)
*entry nih untuk semua.tiada kaitan dengan hidup atau yang sudah meniggal dunia.ini benar semata-mata dan untuk dijadikan panduan dan sebagai nya.jika ada salah silap,maaf kan minaa.. byee 

No comments:

Post a Comment